Detasarea transfrontalieră a angajaților și angajarea acestora în străinătate devin proceduri tot mai frecvente, ca urmare a creşterii tendinţei de extindere internationala a companiilor. Diversitatea reglementărilor naționale, însă, indică faptul că fiecare relocare trebuie să fie abordată în mod individual, în timp ce nevoile (personale și profesionale) ale persoanelor implicate trebuie să fie de asemenea luate în considerare.
În procesul de planificare și punere în aplicare a detaşărilor transfrontaliere, compania care detaseaza salariatul trebuie să acorde o atenţie specială atât angajatului respectiv cât și companiei la care acesta este detasat. Fiecare detaşare – în încercarea de a menţine un echilibru al intereselor tuturor părților interesate, luând în considerare în acelaşi timp şi posibilitățile legale de reducere a impozitului și a contribuțiilor (sociale) – ar trebui să fie adaptată fiecărei situatii în cauză.
TPA vă oferă servicii de consultanţă cu privire la următoarele aspecte care trebuie respectate în ambele ţări implicate:
- modalitati contractuale
- dreptul muncii
- taxe
- asigurări sociale
- obligaţii de înregistrare şi autorizare
- întocmirea declaraţiilor fiscale